پرتو همراه هیام

چرا باید استفاده از برچسب ها را برای بهبود سئو متوقف کنید

برچسب ها (تگ) در اینستاگرام بسیار محبوب هستند.

در اینستاگرام، برچسب‌هایی را به پست‌های خود اضافه می‌کنیم تا به افراد کمک کنیم ما را راحت تر پیدا کنند. با این حال، استفاده از برچسب ها به این روش در سایت وردپرس شما برای رتبه بندی شما مضر است.

حتی اگر فکر می کنید که از تعداد زیادی از تگ ها استفاده نمی کنید، حتما این پست را بخوانید. در آن، من توضیح خواهم داد که برچسب ها چگونه کار می کنند و چرا استفاده از تعداد زیاد تگ یا برچسب می تواند به رتبه بندی در سئو شما آسیب جدی وارد کند.

پس از آن، من به شما خواهم گفت که چگونه باید از آنها استفاده کنید (زیرا در کل بد نیستند). در نهایت، نکاتی را در مورد نحوه پاکسازی سایت خود در صورتی که به طور تصادفی از برچسب های زیادی استفاده کرده اید، به شما ارائه خواهم کرد.

وقتی تگ یا برچسب به نوشته اضافه می کنید در سایت وردپرسی شما چه اتفاقی می افتد؟

برای سهولت یافتن یک مقاله خاص در انبوه پست هایی که نوشته اید می توان پست های خود باید از برچسب ها، تگ گذاری و دسته بندی کنید. برچسب ها در وردپرس مانند دسته ها هستند. توجه داشته باشید که با هر تگی که اضافه می کنید، وردپرس یک صفحه جدید برای آن تگ ایجاد می کند: یک صفحه برچسب. و همه مقالاتی که برچسب یکسانی دارند، در آنجا دسته بندی می شوند.

بنابراین برای هر برچسبی که در وردپرس اضافه می کنید، یک صفحه جدید به سایت خود اضافه می کنید. و محتوای این صفحه اغلب بسیار کم است. این صفحه فقط حاوی پیوندی به مقالاتی است که برای آنها از برچسب استفاده کرده اید. در هیام، ما مرتباً با سایت‌هایی مواجه می‌شویم که دارای هزاران صفحه برچسب و فقط صدها پست وبلاگ هستند.

اگر تگ های زیادی اضافه کنید چه اتفاقی برای رتبه بندی سئو شما می افتد؟

هر برچسبی که اضافه می‌کنید به ناچار به صفحه اضافه‌ای منتهی می‌شود که گوگل باید در آن بخزد. این کار خزیدن در وب سایت شما را دشوارتر می کند. و بدتر از آن، هر برچسب به صفحه محتوای بی ارزشی منتهی می شود. صفحه ای که گوگل واقعا دوستش ندارد. اگر تعداد برچسب‌ها بیشتر از پست‌ها باشد، «صفحات محتوای بد و ضعیف » بیشتری نسبت به محتوای باکیفیت خواهید داشت. و گوگل از محتوای کم متنفر است. سایت هایی با محتوای کم زیاد رتبه خوبی ندارند. بنابراین: اگر از برچسب های زیادی استفاده می کنید، رتبه شما کاهش می یابد.

چگونه باید از برچسب ها در وب سایت خود استفاده کنید؟

برچسب های خود را به عنوان یک کمد در نظر بگیرید و به پست های خود به عنوان تکه های لباس فکر کنید. البته، شما می دانید که می توانید لباس های خود را در کمد قرار دهید. این منطقی است. اتاق شما را تمیز می کند منطقی نیست که کمدهای بیشتری به اندازه تعداد لباس هایی که دارید به اتاق خود اضافه کنید. در نهایت کمدهای خالی خواهید داشت که فضای زیادی را اشغال می کنند. شما هرگز نباید کمدهای خالی داشته باشید. بنابراین، اگر حدود 90 پست دارید، تعداد برچسب ها را به حدود 30 پست محدود کنید. سعی کنید برچسب خود را به نسبت پست زیر 1:3 نگه دارید.

من درک می کنم که چرا می خواهید از برچسب ها به طور متفاوت برای اینستاگرام استفاده کنید. در اینستاگرام، آنها برای جستجو در پست های اینستاگرام استفاده می شوند. آنها برای جستجو در پست‌های اینستاگرام شما و همچنین برای جستجوی پست‌های میلیاردها کاربر دیگر در اینستاگرام استفاده می‌شوند. منطقی است که تعداد بیشتری از این نوع برچسب ها را اضافه کنید زیرا پست خود را به گروهی از پست های دیگر در مورد یک برچسب خاص اضافه می کنید. با این حال، برچسب ها در وب سایت شما فقط در وب سایت شما استفاده می شود. استفاده از آن برچسب ها همانطور که در اینستاگرام استفاده می کنید منطقی نیست. در واقع، اگر از چنین برچسب هایی استفاده کنید، یافتن پست های شما در گوگل سخت تر خواهد بود.

اما در مورد جستجوی داخلی من چطور؟

برخی از افراد از برچسب ها استفاده می کنند تا مطمئن شوند که افراد می توانند پست های خود را از طریق جستجوی داخلی سایت خود پیدا کنند. این نوع منطقی است، زیرا موتور جستجوی داخلی بومی وردپرس چندان خوب نیست. با این حال، حل آن مشکل از طریق برچسب ها راه حل مناسبی نیست. شما باید مطمئن شوید که یک جستجوی داخلی خوب راه اندازی کرده اید. با کمک افزونه Algolia یک جستجوی داخلی بهبود یافته در Yoast SEO Premium تنظیم کنید. این قابلیت جستجوی داخلی عالی را به شما می‌دهد، بدون اینکه با ایجاد یک سری محتوای ضعیف، اعصاب گوگل را خورد کنید.

اگر تگ های زیادی اضافه کرده اید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر تگ های زیادی به وب سایت خود اضافه کرده اید، باید از شر این صفحات خلاص شوید. بهترین کار این است که این صفحات برچسب را حذف کرده و به چیزی مفید هدایت کنید. اگر فقط یک پست وبلاگ در یک برچسب خاص وجود دارد، می توانید آن را به آن پست وبلاگ هدایت کنید. که تعداد صفحات تگ را تا حد زیادی کاهش می دهد. اگر یک سایت بزرگ با تعداد زیادی برچسب دارید، این کار بسیار زمان بر خواهد بود. اما برای حفظ رتبه (یا شروع رتبه بندی) واقعاً باید آن را تمیز کنید. آن صفحات برچسب را حذف و تغییر مسیر دهید.

منبع

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *