پرتو همراه هیام

ux و uI چیست ؟ 5مثال چالش برانگیز ux و uI

در مقالات پیشین به بحث مربوط به UX و UI و اهمیت آن در مباحث سئو ، cro پرداختیم.

امروز قصد داریم در این مقاله شما را با کلیتی از این دومفهوم و ارائه ی مثال های کاربردی از برند های مختلف آشنا کنیم.

 

5 مثال جالب چالش برانگیز ux uI

 

ux: user experince تجربه کاربری و uI: user interface رابط کاربری تعریف می شوند.

در اصل طراح رابط کاربری با برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلستریتور اشنایی دارد و کار طراحی گرافیک و پایه های اصلی سایت را بر عهده دارد . در نقطه ی دیگر طراح تجربه ی کاربری المان های طراحی شده توسط رابط کاربری را در مکان های مناسب قرار می دهد.

نمی توان هیچ یک از این دو طراحی را برتر بر دیگری دانست کار هر طراح این دو حوزه مکمل یکدیگرند و به عنوان مثال همکاری صحیح و اصولی این طراح در یک سایت باعث زیبایی و جذابیت سایت در چشم کاربر می شود.

شاید تا به حال مثال سس کچاپ را برای طراحی ux در سایت های مختلف خوانده باشید اما تلاش کردیم با ارائه ی مثال هایی این استراتژی را شفاف تر نشان دهیم.

 

 

  • با داستان سس کچاپ شروع می کنیم

یکی از دغدغه های اصلی مشتریان سس کچاپ استفاده از تمام شیشه ی سس بود (مثل اخرین تیکه ی رانی:))همیشه مقداری از سس در شیشخ بدون استفاده میماند شرکت خلاق سس کچاپ با کمی دستکاری هوشمندانه ی ظرف سس باعث زیبایی و اسفاده ی کامل از سس شد این تغییر حس بهتری به مشتریان این شرکت داد.توجه کنید تجربه ی کاربر به ما نشان می دهد که چه تغییراتی باعث حس خوب در مشتری شده و او به شما و برند شما وفادار می ماند.

طراحی ux در کچاپ

 

 

  • یخچال های نسل جدید

شاید دقت کرده باشید که یخچال های جدید side by side اطراف شما چقد دقیق طراحی شده اند.میپرسید چرا؟هیچ وقت به درب فشاری مربع شکل کوچک روی یخچال دقت کرده بودید؟کاربردش چیست؟

دقیقا دسترسی راحت تر به قسمت وسط یخچال بدون باز کردن در یخچال به همین سادگی و استراتژی یک برند باعث ux قوی در چشم کاربران می شود.

طراحی ux در یخچال
طراحی ux در یخچال

 

 

  • استیو جابز مبتکر

یکی از شعار های معروف استیو جابز در طراحی گوشی های اپل یکی از اصول مد نظر وی دسترسی به تمام نقاط صفحه ی گوشی بدون جابه جایی انگشت دست بود

گوشی های آیفون se و 5s را به یاد بیارید گوشی های کوچک خوش دست و بسیار اسان برای استفاده(ux عالی) که به مرور بعد از وی مدیران دیگر اپل استزاتژی متفاوتی داشتند .

کاربرد ux در طراحی آیفون
کاربرد ux در طراحی آیفون

 

 

  • دکمه منوی تلگرام   

دکمه ی سه خط سمت چپ بالای تلگرام را حتما خاطرتان هست که برای دسترسی به آن در اغلب گوشی ها نیاز به جایه جای انگشت بود اما در آپدیت های بعدی تلگرام شاهد قابلیتی عالی بودیم کافی بود با کشیدن انگشت از چپ به راست روی صفحه منو را باز کنیم.آسان ، هوشمند ، کاربر پسند

کاربرد ux در تلگرام
کاربرد ux در تلگرام

 

 

  • ماشین لباسشویی بی نظیر سامسونگ

نسل جدید ماشین لباسشویی سامسونگ که به نظر من یک طراحی بی نظیر برای حل مشکل اضافه کردن لباس است .محفظه ی جدید روی درب این ماشین لباسشویی به شما امکان اضافه کردن مجدد لباس در هنگام شستشو را می دهد که دیگر نیازی به خاموش کردن ماشین لباسشویی نیست.کار ابتکاری از سامسونگ که باید در آینده منتظر طراحی های جالب تر این برند بزرگ باشیم.

ux جالب سامسونگ
ux جالب سامسونگ

 

همینطور می توان مثال های فراوان تری زد هر شرکتی در تخصص خود به دنبال جذب مشتری ، حفظ مشتری و سود بیشتر است همه ی این موارد به طراحی های ریز و مفید نیازمند است. که اگر شما نیز در حوزه ی سایت یا هر کسب و کاری رعایت کنید قطعا بهترین خواهید بود.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”” button_title=”” class=”” target=”_blank” animate=””]Insert your content here[/call_to_action]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *